Kontrakt s Airbusem zajišťuje práci minimálně na deset let dopředu

Vydáno 21.7.2017

V současné době kuchyňkami vybavujeme přibližně padesát Airbusů měsíčně a toto číslo bude narůstat.

 

ZODIAC GALLEYS EUROPE S.R.O. je českou pobočkou společnosti Zodiac Aerospace, která patří ke světové špičce v oblasti leteckého vybavení, a to jak pro komerční, regionální i obchodní letadla, tak pro helikoptéry, nebo dokonce vesmírné programy. Plzeňský podnik se specializuje na výrobu leteckých kuchyněk, stal se jejich exkluzivním dodavatelem pro letouny řady A320 společnosti Airbus. O tom, jak by mohla tato spolupráce v nejbližších letech vypadat, a o tom, jak se do ní promítá současná situace na trhu práce, se Světem průmyslu hovořila HR manažerka společnosti Dana Schwobová.

Jste výhradní dodavatel úsporných kuchyňských modulů pro Airbus A320. Loni jste pokořili hranici tisíce vyrobených kusů. Kolik setů ročně vyrobíte a jakého čísla máte v plánu dosáhnout?

V současné době kuchyňkami vybavujeme přibližně padesát Airbusů měsíčně. Toto číslo úměrně narůstá s počtem vyrobených letounů. Do budoucna by to podle přepravce mohlo být až šedesát tři letadel měsíčně. Protože jsme jeho výhradní dodavatel, plánujeme výrobu kuchyněk navýšit na stejné množství.

Vyrábíte výhradně pro Airbus, nebo i pro další zákazníky? Máte v portfoliu i jiné výrobky než kuchyňské moduly?

Vyrábíme hlavně pro Airbus. Pro jedno letadlo dodáváme obvykle jednu velkou kuchyni dozadu do letadla, jeden až dva moduly do přední části letadla a šatní skříně či přepážku mezi první a druhou třídu. Kromě toho vyrábíme odpočinkové místnosti pro posádku, které se používají při dlouhých letech u větších letadel A330. Jedná se o kontejner se šesti až osmi postelemi umístěný v zavazadlovém prostoru letadla.

Loni jste oznámili rozšíření výroby, se kterým souvisí i výstavba nové haly na Borských polích. V jaké fázi se tato investice nachází a lze uvést podrobnosti ohledně výše nákladů či strojního vybavení, které v hale bude? Plánujete v letošním roce ještě nějaké další rozsáhlé investice?

Hala navíc, kterou stavíme, je v těsné blízkosti současného závodu. Přesuneme tam výrobu prvních kusů a hlavně vznikne prostor pro velké oddělení inženýringu, které se nám výrazně rozrostlo. Konstruktéři a letečtí inženýři tak konečně budou mít odpovídající podmínky pro svoji práci, a to ve velmi moderních prostorách. Než totiž nový modul zavedeme do výroby, vývoj trvá většinou alespoň jeden rok. Tisícovka avizovaných kusů se datuje od roku 2012, kdy jsme pro tento výrobek získali certifikaci a stali se výhradním dodavatelem Airbusu.

Plánujeme, že bychom novou budovu mohli dostat k dispozici v červenci tohoto roku.

V minulých letech jste výrazně zvyšovali počty zaměstnanců a růst máte v plánu i nadále. Jaký je aktuální početní stav zaměstnanců a na kolik lidí by měl navýšit?

Největší rozšiřování už máme za sebou. V současné době u nás pracuje mezi dvanácti až třinácti sty zaměstnanci. V tomto čísle je zahrnuta i naše tuniská pobočka s přibližně 200 zaměstnanci (dodává standardizovaný modul, který v plzeňském závodě doupravují podle konkrétního přání zákazníka – pozn. autora) a dále ještě třicítka inženýrů v Holandsku (jsou součástí firemního vývojového inženýringu) a patnáct lidí ve Field servisech v německém Hamburku a francouzském Toulouse. Celkově tedy nyní kuchyňky vyrábíme s 1 240 zaměstnanci a předpokládáme jich ještě asi do stovky v letošním roce přijmout.

 

„Nejvíce využijeme zaměření zámečník, elektrikář nebo truhlář, ale zájem máme také o manuálně zručné zaměstnance, které jsme schopni zaučit.“ 

Dana Schwobová

 

Jedná se výhradně o „kmenové zaměstnance“, nebo využíváte i služby agentur?

Většina zaměstnanců je kmenových, ale díky rychlému nárůstu v loňském roce jsme byli nuceni přibrat do výroby také zaměstnance agenturní, kterých u nás nyní pracuje asi 150. Tento počet plánujeme do budoucna postupně snižovat.

Avizujete poptávku po technicky vzdělaných lidech. Kterých konkrétních profesí se váš zájem týká a v jakých úsecích výroby by se u vás uplatnili?

Hledáme především techniky, jednak pro výrobu, kde nejvíce využijeme zaměření zámečník, elektrikář nebo truhlář, ale zájem máme také o manuálně zručné zaměstnance, které jsme schopni zaučit. V nevýrobních pozicích potřebujeme nejvíce konstruktéry, projektové manažery a certifikační inženýry.

Při současné situaci na trhu práce, obzvlášť v regionech se silným zastoupením průmyslu, má řada firem problémy kvalitní zaměstnance najít a udržet. Jak se v tomto ohledu daří vaší společnosti? Máte nějaký osvědčený postup?

Snažíme se oslovovat nové a nové uchazeče, dát o sobě vědět nejen v Plzni. Připravili jsme a rozbíháme novou PR kampaň s názvem Děláme do letadel. Je přátelštější a postavená na propagaci zajímavé práce v leteckém průmyslu. Speciální náborové metody nemáme, spíše se snažíme zaujmout drobnými odlišnostmi a na konkrétních případech vysvětlit, čím se naše výroba odlišuje například od automobilového průmyslu, který je daleko rozšířenější.

Co nově příchozím nabízíte? A jaké motivační či rozvojové programy máte zavedené pro stávající zaměstnance, například v oblasti talent managementu?

Stejně jako ostatní firmy se stále více potýkáme se zvyšující se konkurencí na trhu práce. U nově příchozích zaměstnanců sázíme na nabídku zajímavé práce v atraktivním prostředí leteckého průmyslu a značku úspěšné společnosti. Stávajícím zaměstnancům přidáváme nové benefity. V loňském roce jsme například přidali kafeterii s volnočasovými aktivitami, podporujeme teambuildingové a sportovní akce, které pomáhají budovat přátelskou atmosféru na pracovišti. Nabízíme také  širokou škálu rozvojových a vzdělávacích programů.

Generace mileniánů či tzv. generace Y má mnohdy jiné požadavky na styl práce než generace předchozí. Pociťujete to i ve vaší společnosti? Máte k „mladé generaci“ zaměstnanců nějaký specifický přístup?

Mladší generace je trochu odlišná v přístupu k práci i požadavcích na odměnu. Rádi by měli např. volnou pracovní dobu, což však u výrobních pracovníků bohužel není možné. Generaci mileniánů se snažíme oslovit novým, přátelským pojetím náborové kampaně a atraktivitou práce pro letecký průmysl. Ne každý může říci, že vyrábí interiéry do letadel, a vidět výsledek své práce, když letí na dovolenou. Na cestu si ještě může vzít tematické designové tričko, které si vybral při startu kampaně Děláme do letadel, aby bylo vidět, že patří „do aerospace“.

Spolupracujete se středními nebo vysokými školami jako možným zdrojem budoucích zaměstnanců?

Nabízíme praxe ve výrobě pro studenty elektrotechnického a strojního učiliště, prezentujeme společnost při dnech otevřených dveří na středních technických školách, účastníme se veletrhů pracovních příležitostí na univerzitách. V posledním roce zintenzivňujeme spolupráci s technickými vysokými školami v Plzni a Brně (a chystáme se i do Prahy). Nabízíme studentům témata pro bakalářské a diplomové práce. Ročně pak několik absolventů nastupuje do našeho kmenového stavu.

Vidíte v personální oblasti nějaké výrazné výzvy, hrozby či příležitosti, které bude nutné začít v blízké budoucnosti řešit?

Hrozbou je neustálý růst ekonomiky a růst nových firem, které přicházejí do regionu. Dochází ke zvyšování tlaku na mzdy, což je složité pro každou společnost. Je to do budoucna výzva, jak si dobré pracovníky udržet, aby nepřecházeli za novými příležitostmi k jinému zaměstnavateli.

Tím, že máme dlouhodobý kontrakt s Airbusem, máme na minimálně deset let dopředu zajištěnou práci, což je nezanedbatelná výhoda, kterou můžeme novým i stávajícím zaměstnancům v současné době nabídnout.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

fl_cs|fl_en

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

fl_cs|fl_en

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

fl_cs|fl_en

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

fl_cs|fl_en

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

Aerolinky Flybmi, které létaly i z Brna do Mnichova, zkrachovaly

Aerolinky Flybmi, které létaly i z Brna do Mnichova, zkrachovaly

Vydáno 17.2.2019

fl_cs|fl_en

Britské regionální aerolinky Flybmi, které provozovaly pravidelné linky i z Brna do Mnichova, zkrachovaly a s okamžitou platností zrušily všechny lety. Informovala o tom dnes společnost v prohlášení. Zdůvodnila to mimo jiné nárůstem cen paliv v poslední době i nejistotou, která panuje kolem chystaného odchodu Británie z EU. Aerolinky Flybmi létaly se 17 stroji do […]

Airbus končí s výrobou letounu A380 superjumbo

Airbus končí s výrobou letounu A380 superjumbo

Vydáno 14.2.2019

fl_cs|fl_en

Evropská společnost Airbus dnes ohlásila konec výroby letounu A380 superjumbo. Největší stroj pro osobní přepravu na světě přestane kvůli nezájmu zákazníků vyrábět v roce 2021. Letadlo mělo konkurovat legendárnímu boeingu 747, aerolinky ale dávají přednost menším modelům. Poslední ránu plánům s superjumbem zasadila společnost Emirates snížením objednávky na letadla A380 na 123 z původně zamýšlených 162 strojů. […]

Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Polska

Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Polska

Vydáno 6.2.2019

fl_cs|fl_en

Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 polské pohraniční stráži. Letouny vybavené vyhledávací a sledovací technikou budou stát asi 658 milionů korun, uvedl dnes server E15. Společnost Aircraft Industries informaci nekomentovala. Pohraničníci podle E15 nakoupí letadla stávající generace označované jako L 410 UVP-E20, přestože se již rozjíždí výroba modernizované verze českého letounu. Tendr […]

Boeing významně investoval do vývojáře nadzvukového letounu

Boeing významně investoval do vývojáře nadzvukového letounu

Vydáno 6.2.2019

fl_cs|fl_en

Boeing významně investoval do firmy, která vyvíjí nadzvukový obchodní letoun. Detaily transakce firma Aerion sídlící v americkém státě Nevada ani největší výrobce letadel na světě nezveřejnili. Boeing doufá, že mu moderní špičková letadla umožní zkrátit dobu letu. Vyvíjený typ Aerion AS2 uletí až 1000 mil (1609 kilometrů) za hodinu, a je tak až o 70 […]

Berlínské aerolinky Germania vyhlásily bankrot a zastavily lety

Berlínské aerolinky Germania vyhlásily bankrot a zastavily lety

Vydáno 5.2.2019

fl_cs|fl_en

Berlínské aerolinky Germania požádaly soud v Berlíně-Charlottenburgu o insolvenci. V noci na dnešek to v prohlášení sdělilo vedení společnosti. Ve stejnou dobu také přestala létat její letadla. Po letecké společnosti Air Berlin, která ukončila provoz v roce 2017, se jedná již o druhý krach berlínského přepravce v poslední době. Cestující, kteří si koupili letenku přímo […]

Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Vydáno 3.2.2019

fl_cs|fl_en

Výrobce letadel Aero Vodochody bude od února propouštět, protože přišel o jednu z důležitých zakázek, kde figuruje jako subdodavatel. Počet interních zaměstnanců firma sníží o desetinu. Aeru vypadla zakázka na dodávku kopkitů pro vrtulníky UH-60M Black Hawk americké společnosti Sikorsky. „V porovnání s minulým rokem snížíme počet interních zaměstnanců o deset procent,“ uvedl Giordo v […]

Zobrazit Více

Objednejte si předplatnéMám zájem