Lite #10

Vydáno 28.8.2017 Lite

Jaký jste pasažér? Užíváte si let, nebo pečlivě posloucháte motor a sledujete křídla?

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB

Jsem uvědomělý pasažér, který plní veškeré instrukce personálu, tedy ihned poté, co se mi podaří najít místo na mé miniaturní palubní zavazadlo a přesvědčím spolucestující, že mám opravdu místo u okna. Po nezbytném připoutání, vypnutí všeho elektronického, co by mohlo ohrozit bezpečnost tohoto křehkého dopravního prostředku, a nalezení v rámci možností optimální pozice pro nohy, si začnu konečně let užívat. Ale ještě před tím se alespoň v pěti jazycích dozvím, že nemám kouřit a že letím s nějakou aliancí. Užívat si let pro mě znamená sledovat z okénka, jak se letadlo odlepuje ze země, a následně usnout. A pak už jen zbývá se probudit při přistání, za předpokladu, že jde o moderní leteckou společnost. U těch „staromódních“ totiž hrozí, že vás cestou ještě vzbudí s nějakým tím občerstvením či dokonce jídlem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Poprvé jsem letěl teprve na konci své třetí dekády. Od té doby doháním, co jsem v mládí zameškal a každý let je pro mne příjemný zážitek – zatím. Poněkud jste mne však znejistili tím, že bych měl pečlivě poslouchat motory a sledovat křídla. Příště se na to zeptám palubního personálu :-).

Roman Šmucler

Board Member at IMCAS Academy; IMCAS – International Master Course on Aging Skin
 

„Jsem fanda letadel, užívám si technické detaily a baví mě třeba pozorovat, jak se přestavuje křídlo. Dnes už jsem raději, když stroj řídí robot a nelibě nesu, když zbytečně do řízení zasahují piloti. Ale lety nad deset hodin, to mám i v business class pocit, že jsem ve vězení a nespravedlivě odsouzený :-)…“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Letadla mě fascinují. Užívám si každý start. To zrychlení a odpoutání od země, kdy se křídla prohnou. Pak však přijde ta nezáživná část letu a tak většinou vytáhnu sluchátka (abych neslyšel rozhovory kolem sebe) a něco na čtení. Občas při tom vykouknu z okna. Po chvíli už však cítím, jak mi tuhnou nohy (ten prostor je vážně malý!) a tak se těším na přistání. To je druhá část letu, která mě baví. Pořád mě fascinuje, jak ty stovky tun lze dostat poměrně hladce na zem. Připouštím, že kdybych však musel letět s nějakou menší a exotičtější leteckou společností (například na vnitrostátní lince v největší zemi světa), pak bych asi pečlivě naslouchal všem zvukům, přemýšlel, kdy ta plápolající guma za motorem odletí a požadoval od letušky pravidelný přísun alkoholu.

Michael Moureček

mnohonásobný mistr ČR v silniční cyklistice, zakladatel společnosti Festka Bicycles

Myslím, že pro palubní personál i ostatní cestují jsem dobrý cestují, neb si nasadím sluchátka a spím až do cílové destinace.

Kateřina Haring

CEO, DYNAMIC GROUP, spol. s r.o.

Let si naprosto užívám a očekávám výborné služby od palubního personálu. Bohužel za dvacetpět let, co letám pravidelně, sel servis na palubách letadel velmi dolů. Motor vnímám podprahově a spíše podle zvuku poznám, že už budeme přistávat. Nesleduji ani křídla. Spolehlivě mne však pokaždé dostanou krásné pohledy na nebe, východy a západy slunce, červánky, naducané mraky, jasná modrá obloha… Když si nečtu, nebo nedívám na filmy, tak usnu. Na let se vždy těším a přímo zbožňuji delší přelety mezi kontinenty. Pro mne je to relax a čas, kdy vím, že mne nebudou rušit telefony či maily…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Během letu si většinou čtu, dívám se na film nebo pracuji. Snažím se čas v letadle využít k věcem, na které běžně nemám čas. Stojí ale zato i pohledy z okénka, třeba na město před přistáním nebo na hory pokryté sněhem, to se vždycky podívám moc rád.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Standardně při letu na služební cestu využívám čas na shrnutí, popřípadě doladění detailů na prezentaci či jiné pracovní úkony, na které v každodenní rutině není tolik místa. Při letu zpět využívám času k odpočinku, například u dobrého filmu nebo zajímavé publikace jako je například Svět průmyslu :). Ať už je to tak či tak létám rád, rád pozoruji věci z výšky, na druhou stranu je zde jistá míra adrenalinu z toho, že jsem někde co nedokáži ovládat.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

fl_cs|fl_en

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

fl_cs|fl_en

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

fl_cs|fl_en

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

fl_cs|fl_en

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

Aerolinky Flybmi, které létaly i z Brna do Mnichova, zkrachovaly

Aerolinky Flybmi, které létaly i z Brna do Mnichova, zkrachovaly

Vydáno 17.2.2019

fl_cs|fl_en

Britské regionální aerolinky Flybmi, které provozovaly pravidelné linky i z Brna do Mnichova, zkrachovaly a s okamžitou platností zrušily všechny lety. Informovala o tom dnes společnost v prohlášení. Zdůvodnila to mimo jiné nárůstem cen paliv v poslední době i nejistotou, která panuje kolem chystaného odchodu Británie z EU. Aerolinky Flybmi létaly se 17 stroji do […]

Airbus končí s výrobou letounu A380 superjumbo

Airbus končí s výrobou letounu A380 superjumbo

Vydáno 14.2.2019

fl_cs|fl_en

Evropská společnost Airbus dnes ohlásila konec výroby letounu A380 superjumbo. Největší stroj pro osobní přepravu na světě přestane kvůli nezájmu zákazníků vyrábět v roce 2021. Letadlo mělo konkurovat legendárnímu boeingu 747, aerolinky ale dávají přednost menším modelům. Poslední ránu plánům s superjumbem zasadila společnost Emirates snížením objednávky na letadla A380 na 123 z původně zamýšlených 162 strojů. […]

Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Polska

Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Polska

Vydáno 6.2.2019

fl_cs|fl_en

Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 polské pohraniční stráži. Letouny vybavené vyhledávací a sledovací technikou budou stát asi 658 milionů korun, uvedl dnes server E15. Společnost Aircraft Industries informaci nekomentovala. Pohraničníci podle E15 nakoupí letadla stávající generace označované jako L 410 UVP-E20, přestože se již rozjíždí výroba modernizované verze českého letounu. Tendr […]

Boeing významně investoval do vývojáře nadzvukového letounu

Boeing významně investoval do vývojáře nadzvukového letounu

Vydáno 6.2.2019

fl_cs|fl_en

Boeing významně investoval do firmy, která vyvíjí nadzvukový obchodní letoun. Detaily transakce firma Aerion sídlící v americkém státě Nevada ani největší výrobce letadel na světě nezveřejnili. Boeing doufá, že mu moderní špičková letadla umožní zkrátit dobu letu. Vyvíjený typ Aerion AS2 uletí až 1000 mil (1609 kilometrů) za hodinu, a je tak až o 70 […]

Berlínské aerolinky Germania vyhlásily bankrot a zastavily lety

Berlínské aerolinky Germania vyhlásily bankrot a zastavily lety

Vydáno 5.2.2019

fl_cs|fl_en

Berlínské aerolinky Germania požádaly soud v Berlíně-Charlottenburgu o insolvenci. V noci na dnešek to v prohlášení sdělilo vedení společnosti. Ve stejnou dobu také přestala létat její letadla. Po letecké společnosti Air Berlin, která ukončila provoz v roce 2017, se jedná již o druhý krach berlínského přepravce v poslední době. Cestující, kteří si koupili letenku přímo […]

Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Vydáno 3.2.2019

fl_cs|fl_en

Výrobce letadel Aero Vodochody bude od února propouštět, protože přišel o jednu z důležitých zakázek, kde figuruje jako subdodavatel. Počet interních zaměstnanců firma sníží o desetinu. Aeru vypadla zakázka na dodávku kopkitů pro vrtulníky UH-60M Black Hawk americké společnosti Sikorsky. „V porovnání s minulým rokem snížíme počet interních zaměstnanců o deset procent,“ uvedl Giordo v […]

Zobrazit Více

Objednejte si předplatnéMám zájem