Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Vydáno 3.2.2019

Výrobce letadel Aero Vodochody bude od února propouštět, protože přišel o jednu z důležitých zakázek, kde figuruje jako subdodavatel. Počet interních zaměstnanců firma sníží o desetinu. Aeru vypadla zakázka na dodávku kopkitů pro vrtulníky UH-60M Black Hawk americké společnosti Sikorsky.

„V porovnání s minulým rokem snížíme počet interních zaměstnanců o deset procent,“ uvedl Giordo v dopise. V Aeru pracují asi 2000 lidí, propouštění se tedy dotkne zhruba 200 z nich. Budou mezi nimi také agenturní pracovníci, část lidí odchází do důchodu.

Podle mluvčího Aera Tobiáše Tvrdíka souvisí propouštění s celkovou proměnou orientace výroby, která se pod italským managementem už třetím rokem zaměřuje na vlastní výrobu letadel, hlavně nového cvičného letounu L-39NG, a odklání se od subdodávek a civilní výroby. Nové zbrojní projekty ale zároveň ještě nevydělávají, Aero je tak druhým rokem po sobě ve ztrátě a finanční skupina Penta musí podnik dotovat. Podle desetileté strategie, kterou italskému manažerovi schválili majitelé, má zbrojní výroba v Aeru v budoucnu tvořit dvě třetiny tržeb.

Pro Aero Vodochody bude výpadek dodávek pro společnost Sikorsky znamenat propad v tržbách přibližně půl miliardy korun. Česká firma vyrábí plně vybavené kokpity pro vrtulníky Black Hawk od roku 2011. S firmou Sikorsky, jíž vlastní zbrojní koncern Lockheed Martin, se Aeru v červenci 2017 podařilo prodloužit smlouvu až do roku 2023, loni ale Američané kontrakt vypověděli a budou kokpity vyrábět v USA.

Na rozhodnutí Američanů měla vliv politika prezidenta Donalda Trumpa, který americké firmy nutí, aby stahovaly výrobu ze světa a vytvářely pracovní místa doma místo v zahraničí. Aero do roku 2017 se společností Sikorsky spolupracovalo také na výrobě civilní helikoptéry S-76, kterou však americká firma úplně zrušila.

Vedle dodávek pro Sikorského se Aero podílí na dodávkách křídel pro společnost Airbus, konkrétně pro menší dopravní letouny A220. Dodává rovněž komponenty pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer.

Po příchodu Giordoa do Aera je pilotním projektem podniku cvičný proudový letoun L-39NG. Náklady na jeho vývoj se podle odhadů pohybují kolem jedné miliardy korun, píše server. Spolu s Aerem se na nákladech podílí zbrojní firma Omnipol, která je od roku 2015 strategickým partnerem projektu. Na vývoj stroje přispívá úvěrem ve výši 320 milionů korun Česká exportní banka, která je připravená financovat i vývoz letadel. Ve prospěch Aera hraje to, že po světě stále létá několik set původních strojů L-39 Albatros, které bude třeba modernizovat nebo nahradit.

Loni v prosinci Aero s L-39NG provedlo první zkušební let. Letoun ale ještě musí získat potřebné certifikace. Se sériovou výrobou 20 kusů letadel ročně se zatím ve Vodochodech počítá od roku 2023. Firma má první předběžné objednávky. Na loňské letecké přehlídce ve Farnborough uzavřelo Aero dohody se dvěma zájemci – portugalskou společností Skytech a americkou RSW Aviation. Již dříve si čtyři cvičné stroje objednal Senegal. Celkem čtyři letouny za 1,1 miliardy korun si chce koupit státní podnik LOM Praha.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

fl_cs|fl_en

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

fl_cs|fl_en

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

fl_cs|fl_en

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

fl_cs|fl_en

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

Aerolinky Flybmi, které létaly i z Brna do Mnichova, zkrachovaly

Aerolinky Flybmi, které létaly i z Brna do Mnichova, zkrachovaly

Vydáno 17.2.2019

fl_cs|fl_en

Britské regionální aerolinky Flybmi, které provozovaly pravidelné linky i z Brna do Mnichova, zkrachovaly a s okamžitou platností zrušily všechny lety. Informovala o tom dnes společnost v prohlášení. Zdůvodnila to mimo jiné nárůstem cen paliv v poslední době i nejistotou, která panuje kolem chystaného odchodu Británie z EU. Aerolinky Flybmi létaly se 17 stroji do […]

Airbus končí s výrobou letounu A380 superjumbo

Airbus končí s výrobou letounu A380 superjumbo

Vydáno 14.2.2019

fl_cs|fl_en

Evropská společnost Airbus dnes ohlásila konec výroby letounu A380 superjumbo. Největší stroj pro osobní přepravu na světě přestane kvůli nezájmu zákazníků vyrábět v roce 2021. Letadlo mělo konkurovat legendárnímu boeingu 747, aerolinky ale dávají přednost menším modelům. Poslední ránu plánům s superjumbem zasadila společnost Emirates snížením objednávky na letadla A380 na 123 z původně zamýšlených 162 strojů. […]

Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Polska

Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Polska

Vydáno 6.2.2019

fl_cs|fl_en

Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 polské pohraniční stráži. Letouny vybavené vyhledávací a sledovací technikou budou stát asi 658 milionů korun, uvedl dnes server E15. Společnost Aircraft Industries informaci nekomentovala. Pohraničníci podle E15 nakoupí letadla stávající generace označované jako L 410 UVP-E20, přestože se již rozjíždí výroba modernizované verze českého letounu. Tendr […]

Boeing významně investoval do vývojáře nadzvukového letounu

Boeing významně investoval do vývojáře nadzvukového letounu

Vydáno 6.2.2019

fl_cs|fl_en

Boeing významně investoval do firmy, která vyvíjí nadzvukový obchodní letoun. Detaily transakce firma Aerion sídlící v americkém státě Nevada ani největší výrobce letadel na světě nezveřejnili. Boeing doufá, že mu moderní špičková letadla umožní zkrátit dobu letu. Vyvíjený typ Aerion AS2 uletí až 1000 mil (1609 kilometrů) za hodinu, a je tak až o 70 […]

Berlínské aerolinky Germania vyhlásily bankrot a zastavily lety

Berlínské aerolinky Germania vyhlásily bankrot a zastavily lety

Vydáno 5.2.2019

fl_cs|fl_en

Berlínské aerolinky Germania požádaly soud v Berlíně-Charlottenburgu o insolvenci. V noci na dnešek to v prohlášení sdělilo vedení společnosti. Ve stejnou dobu také přestala létat její letadla. Po letecké společnosti Air Berlin, která ukončila provoz v roce 2017, se jedná již o druhý krach berlínského přepravce v poslední době. Cestující, kteří si koupili letenku přímo […]

Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Aero propustí desetinu zaměstnanců, firma přišla o zakázku

Vydáno 3.2.2019

fl_cs|fl_en

Výrobce letadel Aero Vodochody bude od února propouštět, protože přišel o jednu z důležitých zakázek, kde figuruje jako subdodavatel. Počet interních zaměstnanců firma sníží o desetinu. Aeru vypadla zakázka na dodávku kopkitů pro vrtulníky UH-60M Black Hawk americké společnosti Sikorsky. „V porovnání s minulým rokem snížíme počet interních zaměstnanců o deset procent,“ uvedl Giordo v […]

Zobrazit Více

Objednejte si předplatnéMám zájem