INNOVATION IN AVIATION PŘINESLA ODPOVĚDI NA NEJVĚTŠÍ VÝZVY LETECKÉHO PRŮMYSLU DNEŠKA

Vydáno 2.3.2019

Zástupci nejen českých, ale i zahraničních společností, se sešli v Praze, aby nastínili budoucí vývoj leteckého průmyslu, jednoho z nejrychleji se rozvíjejících odvětví a prodiskutovali výzvy a příležitosti, které s sebou přináší vývoj nových technologií, rozvoj digitalizace či role umělé inteligence.

Vstup nových technologií do tohoto segmentu zefektivňuje provoz, který se zároveň stává  ekologičtější a přináší klientům řadu výhod, od zkrácení čekacích lhůt na letištích, přes přístup k lepšímu servisu až  po bezpečnější, rychlejší a komfortnější dopravní spojení. Historii a špičkové jméno leteckého průmyslu zdůraznil ve své otevírací řeči Náměstek ministryně Průmyslu a obchodu, pan Vladimír Bärtl.

První panel otevřel Jan Váňa, ředitel společnosti WheelTug,  která “dává letadlům zpátečku” a přichází s revoluční elektrickou technologií pohybu letounu po zemi, která má ambice výrazným způsobem proměnit letectví. Jan Váňa poukázal na skutečnost, že ač je letectví považováno za jedno z nejvíce inovujících odvětví vůbec, je velmi těžké nové technologie prosadit.

Z úst Ambróze Botha z MCAE Systems jsme se ponořili do světa neomezených možností 3D technologií, kde se neustále posouvá hranice zavedených průmyslových postupů a umožňuje přehodnotit způsob návrhu designu, vývoje produktů i výrobních procesů. Pomocí 3D technologií je možné i v letectví dělat věci jinak, nově, efektivně a úsporně.

Za společnost Kiwi.com  přispěl k tématu i David Petrović, který má ve společnosti na starosti hlavní prodejní kanály firmy, která chce pomocí virtuálního propojování nabízet nejlepší door-to-door řešení na světě. Mezi jeho hlavní zaměření nyní patří expanze v Asii a Latinské Americe.

Druhý panel otevřel za společnost Aero Vodochody ředitel programu L39NG pan Marco Venanzetti. Nové vojenské cvičné letadlo Aero představilo již loni a míří s ním na světové trhy pilotního výcviku. Pan Venanzetti představil nové výzvy, které s sebou přináší výcvik mladých pilotů, kteří vyrůstají na digitálních technologiích a zdůraznil nutnost na tyto flexibilně reagovat implementací nejnovějších technologií jako je virtuální realita a vzdálený přístup.

Milan Šlapák představil technologicky nejvyspělejší turbovrtulový motor, který GE Aviation vyvíjí společně ve spolupráci s ČVUT. Nové technologie, jako je 3D tisk či možnost sběru extrémního množství dat online, dělá z motoru Catalyst naprosto přelomový produkt, jehož hlavní výhodou je vyšší bezpečnost provozu, nižší spotřeba paliva a nižší náklady nejen na provoz, ale zároveň i na servis, který se stává efektivnější díky možnosti předvídání možných problémů pomocí technologie “digital twin”.

Ondřej Smirg ze společnosti VR Group, Jan Špaček, ze společnosti LOM Praha a Thomas Reinert ze společnosti Grob Aircraft rozvedli možnosti pilotního školení v souvislosti s rozvojem technologií, které při správné implementaci a využití simulátorů umožňují efektivnější, rychlejší a bezpečnější zaškolení pilota a hlubší rozvoj jeho znalostí.

Luca Leone ze společnosti Aeralis pak představil naprosto revoluční modulový systém nového cvičného letadla, které společnost vyvíjí.

Ve třetím bloku představil Filip Kopecký za společnost Letiště Praha možnosti, které jim umožňují nové technologie zejména při monitoringu pohybu osob na letišti a které kromě řady výhod, jako je zrychlení průchodu letištěm nabízí především výhody v otázkách bezpečnosti. Barbora Janíková nastínila hrozby spojené s provozem dronů, které jsou přístupné bez legislativního omezení každému a mohou vážně ohrozit provoz letecké dopravy a navrhla řešení, jak těmto čelit. Simona Franková představila nový koncept zpracování dat, který umožňuje pilotům lepší a přehlednější orientaci v momentě, kdy se vyskytnou nestandardní situace a je na ně třeba rychle reagovat. Jan Zahálka, CEO ze společnosti Radalytica představil vyspělý robotický rentgenový systém scanování materiálů v reálném čase, který může výrazným způsobem přispět k bezpečnosti letového provozu.

Závěrečný panel zahájil vítěz Red Bull Air Race 2018– Martin Šonka, pilot světové série Red Bull Air Race, mistr Evropy a vicemistr světa v letecké akrobacii kategorie unlimited – freestyle, člen reprezentace České republiky v letecké akrobacii kategorie unlimited. Od kluzáků přes motorovou akrobacii až po nadzvukovou stíhačku.. a v současnosti především krocení speciálu v letecké formuli jedna Red Bull Air Race…Strhující příběh Martina, který doprovodil adrenalinovými videi nalil do sálu spoustu energie a nadšení. Ivo Prokop v návaznosti na Martina představil koncept plně elektrického letadla na světě s názvem „Pure Flight“. V samém závěru se představil Tomáš Rousek  vesmírný architekt, jenž se svými projekty vesmírných lodí a základen na jiných planetách, projektem lunárního modulu a hotelu na oběžné dráze zaujal i experty z NASA.

Konference uzavřela networkingová párty v přízemí hotelu, kde všichni účastníci pokračovali v živé diskuzi a navazování osobních kontaktů.

 

text: Kateřina Ševčíková Urbanová

foto: Prague Castle Events

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.


TOP Rozhovory

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

fl_cs|fl_en

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

fl_cs|fl_en

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

fl_cs|fl_en

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

fl_cs|fl_en

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

Turecko má zájem o nejmodernější ruské bojové letouny Su-57

Turecko má zájem o nejmodernější ruské bojové letouny Su-57

Vydáno 28.8.2019

fl_cs|fl_en

Turecko projevilo velký zájem o nejmodernější ruské bojové letouny, včetně stroje páté generace Su-57 vybaveného technologií stealth a Su-35. Představitelé obou zemí nyní posuzují možnost dodávek těchto letadel. Podle ruských agentur to dnes řekl ředitel Federální služby pro vojensko-technickou spolupráci Dmitrij Šugajev. Oba bojové letouny měl v úterý možnost si prohlédnout turecký prezident Recep Tayyip […]

Let Boeingu s jedním motorem byl nestandardní, uvedl letecký úřad

Let Boeingu s jedním motorem byl nestandardní, uvedl letecký úřad

Vydáno 26.8.2019

fl_cs|fl_en

Let Boeingu 737 letecké společnosti Smartwings, který ve čtvrtek absolvoval většinu cesty z Řecka do Prahy s jedním funkčním motorem, šetří Úřad pro civilní letectví. Podle úřadu je postup, kdy letadlo doletělo i přes závadu do cíle, nestandardní. Obvykle letadla v případě výpadku motoru nouzově přistávají na nejbližším letišti. ČTK to řekl mluvčí úřadu Vítězslav Hezký. […]

Armáda bude mít americké víceúčelové i bojové vrtulníky

Armáda bude mít americké víceúčelové i bojové vrtulníky

Vydáno 26.8.2019

fl_cs|fl_en

Česká armáda pořídí americké bojové i víceúčelové vrtulníky Viper a Venom. Podle ministra obrany Lubomíra Metnara (za ANO) je kombinace dvou strojů vhodnější než pořízení pouze víceúčelových vrtulníků Black Hawk. Řekl to při návštěvě vojenské základny u Náměště nad Oslavou na Třebíčsku 22. srpna 2019. Vrtulníky by měly být k dispozici v roce 2023. Obchod […]

Americké letectvo přidělilo zakázku na výrobu F-16 pro Slovensko

Americké letectvo přidělilo zakázku na výrobu F-16 pro Slovensko

Vydáno 1.8.2019

fl_cs|fl_en

Americké letectvo přidělilo společnosti Lockheed Martin zakázku na výrobu čtrnácti stíhaček F-16 určených pro Slovensko. Oznámilo to ve středu americké ministerstvo obrany. Hodnota zakázky, jejíž součástí je také logistická podpora, je podle Pentagonu téměř 800 milionů dolarů (18,6 miliardy korun). Slovensko loni v prosinci podepsalo smlouvu o nákupu 14 kusů nejmodernější verze amerických stíhaček F-16, celková hodnota […]

Novým šéfem státního podniku LOM Praha bude Jan Rouček

Novým šéfem státního podniku LOM Praha bude Jan Rouček

Vydáno 12.7.2019

fl_cs|fl_en

Novým ředitelem státního podniku LOM Praha se stane od pondělí Jan Rouček. V čele podniku nahradí Romana Planičku, který v dubnu odstoupil ze zdravotních důvodů. ČTK to dnes sdělilo tiskové oddělení ministerstva obrany. Rouček uspěl ve vypsaném výběrovém řízení. „Ministr obrany Lubomír Metnar rozhodl o jeho jmenování ke dni 15. července 2019,“ uvedlo ministerstvo obrany. […]

Armádní vrtulníky Mi-171Š čeká další modernizace

Armádní vrtulníky Mi-171Š čeká další modernizace

Vydáno 9.7.2019

fl_cs|fl_en

Armádní vrtulníky Mi-171Š pro speciální operace čeká další modernizace. Zlepšit se má například balistická ochrana nákladní kabiny vrtulníků nebo v nich bude zabudován systém pro rychloupínání nákladu podle standardů Severoatlantické aliance. ČTK to sdělil Marek Vala z tiskového oddělení ministerstva obrany. Informace o zakázce za asi 31 milionů korun dnes vládě představil ministr obrany Lubomír […]

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem