INNOVATION IN AVIATION PŘINESLA ODPOVĚDI NA NEJVĚTŠÍ VÝZVY LETECKÉHO PRŮMYSLU DNEŠKA

Vydáno 2.3.2019

Zástupci nejen českých, ale i zahraničních společností, se sešli v Praze, aby nastínili budoucí vývoj leteckého průmyslu, jednoho z nejrychleji se rozvíjejících odvětví a prodiskutovali výzvy a příležitosti, které s sebou přináší vývoj nových technologií, rozvoj digitalizace či role umělé inteligence.

Vstup nových technologií do tohoto segmentu zefektivňuje provoz, který se zároveň stává  ekologičtější a přináší klientům řadu výhod, od zkrácení čekacích lhůt na letištích, přes přístup k lepšímu servisu až  po bezpečnější, rychlejší a komfortnější dopravní spojení. Historii a špičkové jméno leteckého průmyslu zdůraznil ve své otevírací řeči Náměstek ministryně Průmyslu a obchodu, pan Vladimír Bärtl.

První panel otevřel Jan Váňa, ředitel společnosti WheelTug,  která “dává letadlům zpátečku” a přichází s revoluční elektrickou technologií pohybu letounu po zemi, která má ambice výrazným způsobem proměnit letectví. Jan Váňa poukázal na skutečnost, že ač je letectví považováno za jedno z nejvíce inovujících odvětví vůbec, je velmi těžké nové technologie prosadit.

Z úst Ambróze Botha z MCAE Systems jsme se ponořili do světa neomezených možností 3D technologií, kde se neustále posouvá hranice zavedených průmyslových postupů a umožňuje přehodnotit způsob návrhu designu, vývoje produktů i výrobních procesů. Pomocí 3D technologií je možné i v letectví dělat věci jinak, nově, efektivně a úsporně.

Za společnost Kiwi.com  přispěl k tématu i David Petrović, který má ve společnosti na starosti hlavní prodejní kanály firmy, která chce pomocí virtuálního propojování nabízet nejlepší door-to-door řešení na světě. Mezi jeho hlavní zaměření nyní patří expanze v Asii a Latinské Americe.

Druhý panel otevřel za společnost Aero Vodochody ředitel programu L39NG pan Marco Venanzetti. Nové vojenské cvičné letadlo Aero představilo již loni a míří s ním na světové trhy pilotního výcviku. Pan Venanzetti představil nové výzvy, které s sebou přináší výcvik mladých pilotů, kteří vyrůstají na digitálních technologiích a zdůraznil nutnost na tyto flexibilně reagovat implementací nejnovějších technologií jako je virtuální realita a vzdálený přístup.

Milan Šlapák představil technologicky nejvyspělejší turbovrtulový motor, který GE Aviation vyvíjí společně ve spolupráci s ČVUT. Nové technologie, jako je 3D tisk či možnost sběru extrémního množství dat online, dělá z motoru Catalyst naprosto přelomový produkt, jehož hlavní výhodou je vyšší bezpečnost provozu, nižší spotřeba paliva a nižší náklady nejen na provoz, ale zároveň i na servis, který se stává efektivnější díky možnosti předvídání možných problémů pomocí technologie “digital twin”.

Ondřej Smirg ze společnosti VR Group, Jan Špaček, ze společnosti LOM Praha a Thomas Reinert ze společnosti Grob Aircraft rozvedli možnosti pilotního školení v souvislosti s rozvojem technologií, které při správné implementaci a využití simulátorů umožňují efektivnější, rychlejší a bezpečnější zaškolení pilota a hlubší rozvoj jeho znalostí.

Luca Leone ze společnosti Aeralis pak představil naprosto revoluční modulový systém nového cvičného letadla, které společnost vyvíjí.

Ve třetím bloku představil Filip Kopecký za společnost Letiště Praha možnosti, které jim umožňují nové technologie zejména při monitoringu pohybu osob na letišti a které kromě řady výhod, jako je zrychlení průchodu letištěm nabízí především výhody v otázkách bezpečnosti. Barbora Janíková nastínila hrozby spojené s provozem dronů, které jsou přístupné bez legislativního omezení každému a mohou vážně ohrozit provoz letecké dopravy a navrhla řešení, jak těmto čelit. Simona Franková představila nový koncept zpracování dat, který umožňuje pilotům lepší a přehlednější orientaci v momentě, kdy se vyskytnou nestandardní situace a je na ně třeba rychle reagovat. Jan Zahálka, CEO ze společnosti Radalytica představil vyspělý robotický rentgenový systém scanování materiálů v reálném čase, který může výrazným způsobem přispět k bezpečnosti letového provozu.

Závěrečný panel zahájil vítěz Red Bull Air Race 2018– Martin Šonka, pilot světové série Red Bull Air Race, mistr Evropy a vicemistr světa v letecké akrobacii kategorie unlimited – freestyle, člen reprezentace České republiky v letecké akrobacii kategorie unlimited. Od kluzáků přes motorovou akrobacii až po nadzvukovou stíhačku.. a v současnosti především krocení speciálu v letecké formuli jedna Red Bull Air Race…Strhující příběh Martina, který doprovodil adrenalinovými videi nalil do sálu spoustu energie a nadšení. Ivo Prokop v návaznosti na Martina představil koncept plně elektrického letadla na světě s názvem „Pure Flight“. V samém závěru se představil Tomáš Rousek  vesmírný architekt, jenž se svými projekty vesmírných lodí a základen na jiných planetách, projektem lunárního modulu a hotelu na oběžné dráze zaujal i experty z NASA.

Konference uzavřela networkingová párty v přízemí hotelu, kde všichni účastníci pokračovali v živé diskuzi a navazování osobních kontaktů.

 

text: Kateřina Ševčíková Urbanová

foto: Prague Castle Events

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.


TOP Rozhovory

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

fl_cs|fl_en

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

fl_cs|fl_en

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

fl_cs|fl_en

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

fl_cs|fl_en

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic z Aerospace vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

Studie: Civilní letectví čekají nová bezpečnostní rizika

Studie: Civilní letectví čekají nová bezpečnostní rizika

Vydáno 12.11.2019

fl_cs|fl_en

Civilní letectví bude v příštích desetiletích čelit výzvám a bezpečnostním rizikům počínaje nedostatkem pilotů přes nárůst vzdušných turbulencí a kybernetické útoky až po přeplněná letiště. Uvádí to studie průmyslové pojišťovny AGCS a americké Univerzity letectví a kosmonautiky Embry Riddle, z níž cituje agentura DPA. Civilní letectví zaznamenalo v uplynulých šedesáti letech velký rozvoj, právě to by ale mohlo do budoucna představovat […]

České aerolinie zařadí do flotily sedm nových Airbusů, čtyři A220 a tři A321XLR

České aerolinie zařadí do flotily sedm nových Airbusů, čtyři A220 a tři A321XLR

Vydáno 27.10.2019

fl_cs|fl_en

České aerolinie se dohodly s výrobcem letadel společností Airbus na dodání čtyř nových letadel Airbus A220‑300. Současně ČSA uzavřely smluvní ujednání, na základě kterého bude původní dodávka letadel A320neo nahrazena třemi letouny A321XLR s delším doletem. S novými typy získají ČSA nejmodernější úsporná letadla Airbus nové generace.   Skupina Smartwings jednala s Airbusem o pořízení […]

Česko se zapojilo do mezinárodní letky transportních letadel

Česko se zapojilo do mezinárodní letky transportních letadel

Vydáno 26.10.2019

fl_cs|fl_en

Česko se dnes jako šestá země zapojilo do mezinárodní letky transportních letadel iniciované západoevropskými státy. Oznámil to ministr obrany Lubomír Metnar, který dnes stvrdil českou účast během jednání s kolegy ze Severoatlantické aliance v Bruselu. Česká armáda bude mít díky účasti v letce lepší přístup ke strategické letecké přepravě či k zajištění tankování za letu […]

Senegalský velitel vzdušných sil letěl v L-39NG

Senegalský velitel vzdušných sil letěl v L-39NG

Vydáno 9.10.2019

fl_cs|fl_en

V novém českém proudovém letounu L-39NG letěl první zákazník. Generál Joseph Mamadou Diop, velitel vzdušných sil Senegalské republiky, absolvoval v neděli 6. října hodinový let s testovacím pilotem Aera Vodochody Vladimírem Továrkem.  První prototyp nového proudového cvičného a lehkého bojového letounu L-39NG právě prochází obdobím intenzivních letových testů. Letoun s výrobním číslem 7001 od poloviny září létá téměř každý […]

Boeing prověřuje kvůli možné závadě další typ svých letadel

Boeing prověřuje kvůli možné závadě další typ svých letadel

Vydáno 28.9.2019

fl_cs|fl_en

Americký Federální úřad pro letectví (FAA) nařídil prověřit některá letadla Boeing 737 NG s cílem odhalit případné výrobní vady. Důvodem k tomuto kroku je fakt, že u několika letadel tohoto typu se zjistily praskliny, informovala agentura Reuters. Případnou opravu mají zajistit provozovatelé letadel. Boeing má přitom už problém s letadly 737 MAX, která jsou po dvou vážných nehodách […]

Turecko má zájem o nejmodernější ruské bojové letouny Su-57

Turecko má zájem o nejmodernější ruské bojové letouny Su-57

Vydáno 28.8.2019

fl_cs|fl_en

Turecko projevilo velký zájem o nejmodernější ruské bojové letouny, včetně stroje páté generace Su-57 vybaveného technologií stealth a Su-35. Představitelé obou zemí nyní posuzují možnost dodávek těchto letadel. Podle ruských agentur to dnes řekl ředitel Federální služby pro vojensko-technickou spolupráci Dmitrij Šugajev. Oba bojové letouny měl v úterý možnost si prohlédnout turecký prezident Recep Tayyip […]

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem